Se skoene fra Esra Røise x Superga og Blender Agency her.
Det italienske skomerket Superga er kjent for sine mange designersamarbeid. Nå lanserer de sitt nyeste samarbeid med norske Blender Agency og den norske illustratøren og motetegneren Esra Røise.

Esra Røise: – En kombinasjon av mine favorittuttrykk

– Når anledningen bød seg til å gjøre en collab med Blender Agency og Superga var jeg ikke vond å be. Den klassiske hvite sneakersen har vært med meg siden barndommen, og Superga med sine spennende designersamarbeid har jeg i tillegg vært fan av lenge så det føltes veldig gøy og litt skummelt å skulle få lov til å sette sitt preg på en så ikonisk sko. Jeg jobber hovedsakelig todimensjonalt så det var en utfordring å skulle gjøre skodesign. Blender Agency og Superga ga meg fritt spillerom, og jeg er veldig stolt over resultatet som er en kombinasjon av mine to absolutt favorittuttrykk; den presise blyantstreken og de sterke fargene som blekk kan gi, sier Esra Røise i en pressemelding.

666.jpg

Må lese: billige selskapskjoler

Trendsamarbeid

Superga har tidligere samarbeidet med en rekke internasjonale moteikoner og it-girls som for eksempel Alexa Chung, Ashley Olsen, Rita Ora, Suki Waterhouse og sist med et knippe skandinaviske motebloggere, blant dem Envelope-gründer Celine Aagaard, Pernille Teisbæk bak bloggen Look de Pernille og Caroline Blomst bak bloggen Carolines Mode.

– Jeg er stolt av å få være i samme sko som Pernille og Caroline, og føler at vi utgjør en fin Skandinavisk trio, sa Celine Aagaard til VIXEN om samarbeidet.

Også Supergas ansikt utad, den up and coming modellen Binx har designet sin egen kolleksjon for det italienske skomerket.

Skoene kommer i et begrenset antall og blir å finne i utvalgte butikker fra mars. 

Se også: korte ballkjoler norge